Zaprzestanie poboru podatku

Witam
Czy ktos moglby mi podeslac (na priva lub liste) wzor
pisma do Urzedu Skarbowego, w ktorym prosze o zaprzestanie
poboru zaliczek na poczet podatku dochodowego od osob fizycznych
ze wzgledu na zakup mieszkania?

Z gory dzieki za zainteresowanie

Piotr Michal

 

Zaprzestanie poboru podatku


Cytat:Witam
Czy ktos moglby mi podeslac (na priva lub liste) wzor
pisma do Urzedu Skarbowego, w ktorym prosze o zaprzestanie
poboru zaliczek na poczet podatku dochodowego od osob fizycznych
ze wzgledu na zakup mieszkania?



Koniecznie na liste!!

Zaprzestanie poboru podatku


Cytat:Witam
Czy ktos moglby mi podeslac (na priva lub liste) wzor
pisma do Urzedu Skarbowego, w ktorym prosze o zaprzestanie
poboru zaliczek na poczet podatku dochodowego od osob fizycznych
ze wzgledu na zakup mieszkania?



A co to takie straszne????

Najlepiej z kopią, na której się podstemplują
A.

Zaprzestanie poboru podatku

Cytat:
Witam
Czy ktos moglby mi podeslac (na priva lub liste) wzor
pisma do Urzedu Skarbowego, w ktorym prosze o zaprzestanie
poboru zaliczek na poczet podatku dochodowego od osob fizycznych
ze wzgledu na zakup mieszkania?



Nie wiedzialem, ze jest taka mozliwosc, tj. moge zlozyc w US
jakies pismo, w ktorym oswiadczam, ze buduje dom i nie
chce z tego powodu placic co miesiac podatku dochodowego ?
Jak to wlasciwie wyglada ?????

 

Biuro Pisania Podan i doradztwo prawne...

Przeczytałem i po lekturze uważam, że przepis ten nie zabrania udzielania
porad prawnych osobie nie będącej adwokatem / radcą prawnym. Problem może
być co najwyżej z zarejestrowaniem działalności gospodarczej.

Więc albo obejdziemy ustawę i będziemy świadczyć "usługi pisania podań" jak

koniecznością znalezienia stosownych unormowań prawnych. Albo należy się
zastanowić, w jaki sposób rozliczać się z Urzędem Skarbowym z dochodów. Jest
za późno, bym się nad tym zastanawiał teraz.

Zresztą, jak gość zdobędzie jakieś mądre wzory pism, to w sumie trudno mówić
o udzielaniu porady. Po prostu będzie wpisywał do odpowiedniego szablonu
dane i tyle. Jest wiele spraw, które właśnie się tak załatwia i ich
załatwienie nie wymaga znajomości prawa i jakiś teoretycznych rozważań,
tylko po prostu umiejętności wypełnienia odpowiednich formularzy, wiedzy
jakie załączniki należy dołączyć i wiedzy, gdzie je zanieść.

Krata - cięzarowy na osobowy ??

Witam,

przeszykałem archiwum ale nic nie znalazlem aktualnego.
Konczy mi sie leasing auta zakratowanego zakupionego
w 2003 roku. Od dawna nie spelnia zadnych wzorow niestety.

Bede to auto wykupywal do swojej firy od leasingu i przy okazji
przerejestrowania chcialbym zmienic jego status na osobowy.

Wiem, ze musze wykonac demontaz kraty przy pomocy specjalistycznego
zakładu ktory wyda stosowane pismo ze zdjal, zalozyl pasy itp itd.
Potem musze miec zaswiadczenie ze stacji kontroli ze jest jak jest.

A jak wyglada sprawa z urzedem skarbowym ? mysze cos zglaszac?
czy takie przemianiowanie auta na osobwy jest wogle mozliwe
bez oddawania VAT ?
Jakie skutki podatkowe spowoduje zdjecie kraty i przerejestrowanie na
osobowke ?

Moze ktos z Wilce Szanownych Grupowiczow to cwiczyl niedawno?

Pozdrawiam
Rysio

Ile biora adwokaci ?

. Pokaz mi te ogloszenia, gdzie ktokolwiek

Cytat:chce przyjac magistra prawa, bo ja jakos ich nie widze w gazetach.
Wreszcie pokaz mi frajera, ktory poszedl by realizowac takie roboty,

adwokata czy radcy prawnego.



Na kazdej gieldzie samochodowej jest podpisywane kilkaset umow sprzedazy
samochodow.
Kazda umowa o wartosci od 10.000 wzwyz.
Tam prawnik ma zajecie cala dobe, a nawet pieciu.

Ludzie pisza umowy na kolanie, myla sie, dokumenty okazuja byle jakie,
wzory umow sa czesto sprzedawane lokalnie i maja rozne wady i
niedociagniecia.
Przeciez tam jest pracy dla 10 prawnikow sobota/niedziela

Wlasne wzory umow, bez bledow , a stawka za zniechecenie kupna samochodu
od zlodziela przyzwoita.
 Dalej ZUS, urzad skarbowy, urzad miejski,
ludzie codziennie skladaja tysiace podan , pism i nawet nikt nie nie
sprawdza czy prawidlowo, czy bez bledow.

Adwokat sie nie zajmie duperelami za 20-40 zl
a dla ciebie 20 klientow dziennie po te 20 zl to juz jest na
piwo i budyn .

Pytanko dla znających się na SKARBÓWCE

Sytuacja wygląda tak :

Przychodzę do warsztatu w Wałbrzychu przy ulicy ul. Wyszyńskiego 144 i
pytam się jaka jest cena za wymiana łożyska oporowego na wahaczu TYLNYM
w fiacie palio 1,4 '98 . Zaznaczyłem WYRAŹNIE że chodzi o TYLNY wahacz,
z resztą części miałem już kupione i pokazałem wyraźnie o które koło mi
chodzi koleś mówi : 70 pln. Przemiły młody chłopaczyna wymienił mi to
łożysko przy mojej pomocy - po prostu pomagałem mu przy robocie bo
trochę "mechanikuje" i potrafię zrobić przy aucie to i owo, we dwóch
zawsze szybciej poza tym czasem trzeba coś przytrzymać albo podać i
takie tam, ale głównie chodzi mi oto aby patrzeć na ręce czy czasem
czegoś nie spierdolą. Po robocie "szefo" mówi mi tak:
Za łożysko na MAKPERSONIE !! 70 a na tylne wachaczu 100.
hehe przecież na makpersonie jest więcej roboty niż na tym tylnym.
W sumie te 30 pln to huj nie pieniądz ale tu chodzi o zasady kurwa.
Więc tłumacze mu że obowiązuje nas umowa USTNA i że umowa była za robotę
70 pln i nie zapłacę ani grosza więcej. Koleś pomarudził w końcu
odpuścił a ja mu na to :
Fakturka/Paragonik
faciu powiedział ze mam przyjść jutro bo dzisiaj coś tam z kasą fiskalną
nie hula. Wychodząc dałem 30 pln napiwku mechanikowi który mi to robił
mina szefa: bezcenna prawie podskakiwał z wkurwienia.

A teraz moje pytanko:
Gdzie mam się zgłosić do urzędu skarbowego czy gdzie żeby podpierdolić
tego pajaca że nie wystawia rachunku i nie płaci podatku.
Może jakiś wzór pisma ma ktoś ?

Pozdrawiam Serdecznie

Pytanko dla znających się na SKARBÓWCE


Cytat:(...) Więc tłumacze mu że obowiązuje
nas umowa USTNA i że umowa była za robotę 70 pln i nie zapłacę ani
grosza więcej. Koleś pomarudził w końcu odpuścił



Czyli się zgodził, więc w czym problem?

Cytat:a ja mu na to :
Fakturka/Paragonik
faciu powiedział ze mam przyjść jutro bo dzisiaj coś tam z kasą fiskalną
nie hula. Wychodząc dałem 30 pln napiwku mechanikowi który mi to robił
mina szefa: bezcenna prawie podskakiwał z wkurwienia.



Czyli się zgodził, więc w czym problem?

Bardzo też prawdopodobne, że mechanik odda mu tą kasę i/lub dostanie
opieprz.

Cytat:A teraz moje pytanko:
Gdzie mam się zgłosić do urzędu skarbowego czy gdzie żeby podpierdolić
tego pajaca że nie wystawia rachunku i nie płaci podatku. Może jakiś
wzór pisma ma ktoś ?



Nie masz co robić? Z każdą pierdołą chodzisz do sądu czy składasz donosy?

Pytanko dla znających się na SKARBÓWCE

Cytat:A teraz moje pytanko:
Gdzie mam się zgłosić do urzędu skarbowego czy gdzie żeby podpierdolić
tego pajaca że nie wystawia rachunku i nie płaci podatku.
Może jakiś wzór pisma ma ktoś ?



Piszesz pismo, w którym opisujesz dokładnie sytuację, podajesz dane faceta
oraz swoje. Składasz do US. US musi sprawdzić, w razie potrzeby wzywa faceta
lub/oraz Ciebie na czynności sprawdzające, może przesłuchanie lub
konfrontację. Generalnie ujawnianie nieopodatkowanych źródeł dochodu jest
obecnie jednym z priorytetów w US, sprawa jest z punktu widzenia US prosta
do sprawdzenia, to że suma niewielka to nieważne, napewno zareagują. Czym
więcej donosów na faceta za niewystawianie faktur poleci, tym lepiej dla US.
I tyle.

pozdrawiam

Pytanko dla znających się na SKARBÓWCE


Cytat:| A teraz moje pytanko:
| Gdzie mam się zgłosić do urzędu skarbowego czy gdzie żeby podpierdolić
| tego pajaca że nie wystawia rachunku i nie płaci podatku.
| Może jakiś wzór pisma ma ktoś ?

Piszesz pismo, w którym opisujesz dokładnie sytuację, podajesz dane faceta
oraz swoje. Składasz do US. US musi sprawdzić, w razie potrzeby wzywa faceta
lub/oraz Ciebie na czynności sprawdzające, może przesłuchanie lub
konfrontację. Generalnie ujawnianie nieopodatkowanych źródeł dochodu jest
obecnie jednym z priorytetów w US, sprawa jest z punktu widzenia US prosta
do sprawdzenia, to że suma niewielka to nieważne, napewno zareagują. Czym
więcej donosów na faceta za niewystawianie faktur poleci, tym lepiej dla US.
I tyle.

pozdrawiam



Dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam Serdecznie.

QUAD I VAT

Pytanie: Chcę kupić quada na firmę (będzie wykorzystywany na potrzeby działalności gospodarczej). Czy VAT naliczony mogę odliczyć bez ograniczeń?

Odpowiedź: Nie. Z art. 86 ust. 3 ustawy o VAT wynika, że w razie nabycia samochodów osobowych oraz innych pojazdów samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony można odliczyć jedynie 60 proc. kwoty podatku określonej w fakturze, nie więcej jednak niż 6 tys. zł. Quad nie jest samochodem osobowym, ale - jak wyjaśnił Trzeci Urząd Skarbowy w Gdańsku w piśmie z 14 września 2006 r. (PP/44344/06) - jest to inny pojazd samochodowy. Urząd powołał się na przepisy prawa o ruchu drogowym, które w art. 2 pkt 33 stwierdza, że pojazdem samochodowym jest pojazd silnikowy, którego konstrukcja umożliwia jazdę z prędkością przekraczającą 25 km/h. Przywołał też rozporządzenia ministra infrastruktury w sprawie homologacji pojazdów samochodowych i przyczep (DzU z 2004 r. nr 5, poz. 30) oraz w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdów do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (DzU z 2003 r. nr 192, poz. 1878 ze zm.), z których wynika, że quad jest zakwalifikowany jako rodzaj pojazdu - "pojazd samochodowy inny (czterokołowiec lub czterokołowiec lekki)". Stanowisko takie ma też potwierdzenie w piśmie Departamentu Transportu Drogowego Ministerstwa Infrastruktury z 27 lipca 2005 r. (TD3-441-83/05). Urząd stwierdził więc, że ograniczenie wynikające z art. 86 ust. 3 ustawy o VAT ma zastosowanie również do quadów.

Jaka struktura prawna do ASK? (stowarzyszenie raczej odpada)

Cytat:Wydaje mi sie, ze jadnak trzeba zalozyc dzialanosc gospodarcza, aby stac
sie
przedsiebiorca -
chociaz to jest twoim obowiazkiem, jezeli robisz to dla zysku, tzn
pobierasz
wplaty przeznaczone
nie tylko na obsluge, konserwacje czy udostepnienia uslugi, ale i bedziesz
z
tego sam czerpal -
znaczy z tych wplat - na wlasne potrzeby !!!



Zalozenia sa takie ze to jest non profitowa siec. Byc moze zmieni sie za
jakis czas w cos innego - wiec dobrze by bylo zeby ta struktura prawna ktora
ostatecznie wybiore umozliwiala albo latwe przekstalcenie siec w zarobkowa,
albo mieszaczaca w swoich ramach zarobkowe udostepnianie internetu.

Cytat:Jezeli stowarzyszenie jest drogie dla ciebie, to pewnie i inne formy tez
beda drogie, bo w zasadzie
ciezko cos zrobic bez inwestowania pieniedzy (chociazby na sama
biurokrajce).



No wlasnie chodzi mi o minimalizacje biurokracji - a ze stowarzyszenie jest
drogie wyczytalem na stronach trzepaka (i wypowiadziach ludzi od ASK) - przy
max 30 uzytkownikach i skladce 50 zl miesiecznie jest w ogole jakis sens w
bawienie sie w stowarzyszenie?

Cytat:Osobista dzialalnosc gospodarcze jest chyba najtansza - no i najbardziej
'odformalizowana'.



A czy moge dowiedziec sie czego wiecej? Tzn jesli nie chcialbym zarabiac -
to jak musze dokumentowac wplywy/wydatki, czy musze cos placic co miesiac
itp. Zalezy mi na tym zeby nie przeznaczac znaczej czesci skladek na samo
funkcjonowanie prawne ! Ale jednoczesnie uzytkowanicy pytaja sie o urzad
skarbowy  (w "trosce" o mnie) itp.

Cytat:A z tym 2.4 Gjhz to wogole ie czaje tematu !



Urzadzenia pracujace w tym pasmie (chodzi o sprzet WiFi) nie wymagaja
koncesji bodajze od lipca/sierpnia 2002. Jednakze trzeba zglosic do utripu
pismo "ZGŁOSZENIE  DZIAŁALNOŚCI  TELEKOMUNIKACYJNEJ" zeby mozna je bylo
legalnie wykorzystywac. Wyslalem panu wzor pisma - byc moze zgloszenie takie
moze wyslac osoba fizyczna nie posiadajaca zarejestrowanej dzialalnosci...

Bardzo dziekuje za odpowiedzi

LaTeX


Cytat:
| Wszystko zależy co składasz i jaki efekt chcesz uzyskać. Ogólnie rzeczy
| takie jak np. odstępy między akapitami, wcięcia czy manipulowanie
| prostymi tabelkami jest w Wordzie łatwe, szybkie i najczęściej
| bezproblemowe - do większości pism urzędowych wystarcza całkowicie.
| Analogiczne operacje w LaTeX-u już nie są takie "so easy, so quick".

Ę. Ja wiem, że ty się na LaTeXu nie znasz, ale musisz tak tym machać?



Nie macham tym bardziej niż Ci w tym wątku, którzy epatują nieznajomością
Worda.

Cytat:Owszem, tak ręcznie też się da i to całkiem prosto (vspace i takie tam).



Wiem, że się da. Pytanie tylko czy przed kompilacją wiesz dokładnie jakie
odstępy zdefiniować? Czy może jednak czasem musisz zerknąć na wynik
i skorygować bo "wizualnie nie leży"?

Cytat:| I taki sam jak ,,ja tam nie widze przewagi nad WYSIWYG''. Ja widze
| wielka przewage, nawet przy krotkich tekstach bez wzorow matematycznych.
| Dokument zlozony w LaTeXu wyglada po prostu ladniej.

| Zdefiniuj pojęcie "ładniej".

Bardziej zgodne z normami poligraficznymi.



Zawsze to jest potrzebne? Nawet jak wysyłam np. pisemko do Urzędu Skarbowego
bo mi niesłusznie chcą karę naliczyć? Albo jak przygotowuję draft ulotki
reklamowej, żeby specjaliście/zleceniobiorcy nakreślić ramy moich oczekiwań?

Cytat:Typu kerning, rozkład na stronie,
dzielenie wyrazów, ligatury. Ładniej.



Pojęcie "ładny" jest związane z pojęciem estetyka. Nie ma czegoś takiego jak
estetyka uniwersalna. Zgodnie z zasadami poligraficznymi to nie zawsze
znaczy "ładniej".

Cytat:| Poza tym ciekawe kto by szybiej złożył proste, dwustronicowe pisemko z
| niestandardowym rozłożeniem elementów tekstu - Ty w LaTeX-u czy ja np. w
| Wordzie.

Zależy co określasz jako "niestandardowe".



Takie w których standardowe klasy dokumentów LaTeX-a się nie sprawdzają.

Pozdrawiam,

pld 1.0


odpowiadam:

Cytat:Co zawinił Microsoft i Prokom? Chcą wydoić tyle
ile się da. Wine a cały burdel ponosi nikt inny, jak tylko ZUS.



Owszem, ale ja, jako dojony, mam prawo do sprzeciwu i innego zdania, co też
niniejszym czynię.

Poza tym -- biznesowe dojenie stosuje Apple, ale doi takich jak WO --
chcących być dojonymi. Natomiast tutaj dojenie jest sankcjonowane prawnie,
więc wykracza poza przyjete społecznie dojenie biznesowe. To tak jakby
dzisiaj sejm ustalił, że Jednynie Słusznym Dostawcą (tm) sprzętu do firm
zatrudniających powyżej 5 pracowników (docelowo wszystkich) jest
Tristan(r).

Chodzi o prawne ustalanie standardów, a nie ich implementacji. Jak na razie
Urząd Skarbowy przyjmuje wydruki z dowolnego programu, byleby były zgodne z
wzorami formularzy publikowanymi przez MF. Natomiast ZUS, na mocy ustawy
czy też rozporządzenia, przyjmuje wydruki wyłącznie z PP, a w przypadku
firm 5 osób wymusza zastosowanie Teletransmisji.

Cytat:| działa RWO, żeby poza ZUSem nagle nie wpadł na równie genialny pomysł US.
| Choć w zasadzie już wpadają -- tworząc microsoftowe Wrota, o czym już
| pisałem.
O tym nie słyszałem.



W skrócie: Wrota (Gates) Polski to ma być system załatwiania spraw
urzędowych przy pomocy Internetu. Pomijając już technologię, jaką za
_nasze_ pieniądze kupią po swojej stronie, problem jest taki, żeby nie
okazało się nagle, że nie zostaną ustalone ostwarte standardy komunikacji,
ale ich zamknięte implementacje i np. pisma do Urzędu będą musiały iść w
DOCu albo z Programu Z Pokomu Działającego Tylko W Najnowszym Windows. A
ryzyko takie istnieje, gdyż Wrota Polski mają byc oparte na pilotażowym
wdrożeniu Wrót Małopolski, które dobrej sławy nie mają.

Paintball - zezwolenia


Cytat:Zeby wyrobic sobie pozwolenie na bron pneumatyczna:
1. Idziesz do Komendy Rejonowej Policji.
2. Bierzesz z tamtad papiery (wzor podania - bo na swoim wlasnym oczywiscie
nie mozna !!!)
3. Piszesz piekny zyciorys, wypelniasz w/w podanie.
4. Zaopatrzasz sie w odpowiednie znaczki skarbowe.
5. Skladasz podanie i zyciorys.
6. Przychodza Ci do domu jacys gliniarze (tzw. wywiad srodowiskowy czy cos
takiego) i pytaja sie o dziwne rzeczy w stylu czy masz pancerna szafe do
trzymania broni (ja na to pytanie wybuchnalem smiechem, bo baseballem mozna
czlowiekowi wieksza krzywde zrobic niz wiatrowka, a tym bardziej paintballem,
i powiedzialem, ze bede trzymal pod poduszka :)



Przewaznie jest to dzielnicowy. A szafa nie musi byc pancerna. Musi
byc po prostu solidna z zamkiem. Poza tym zwykle jeszcze wzywaja cie
na komende na rozmowe.

Cytat:7. Czeekasz
8. Czekasz.
9. j/w
10. j/w



A tu sie nie zgadza :P

Od lipca musisz miec licencje sportowa z PZSS (Polskiego Zwiazku
Strzelectwa Sportowego). Bez niej nie dostaniesz zezwolenia na
komendzie. A to sie wiaze z badaniami, psyhologiem i kosztami. Nie
mowiac o tym ze PZSS twierdzi ze paintball nie wchodzi w zakres ich
dzialania i ono licencji na to nie wydaja. I kolko sie zamyka. Nie
dostaniesz pozwolenia bez licencji (od lipca 98 trzeba ja miec
obligatoryjnie) a licencji sportowej na paintball raczej tez nie
dostaniesz. Choc to ostatnie zalezy od miasta. Warto sie pofatygowac
do swojego moddzialu PZSS i sprawdzic. Moze jakims fartem dostaniesz

Cytat:11. Dostajesz pismo ze dostales pozwolenie (jak masz totalny brak farta albo
wczesniej zepsules sobie papiery to dostajesz odmowe).



Na odmowie nie ma uzasadnienia dlaczego nie dostales. Po prostu nie bo
nie, a osoba wydajaca nie musi sie tlumaczyc. Pomysl sobie co masz
zrobic piszac ewentualne odwolanie od tej decyzji. Po prostu nie wiesz
jak argumentowac bo nkt ci nie powie co bylo zle.

Cytat:12. Jesli dostales pozwolenie to robisz sobie zdjecia (chyba sa potrzebne 2
albo3 - nie pamietam) i idziesz na komende.



Dwa.

Cytat:13.  Tam dostajesz przekaz pocztowy na ok100zl .



Zwykle podaja numer komendy i kaza wplacic w Urzedzie Skarbowym.

Cytat:14. Udajesz sie na poczte celem zaplacenia przekazu.
15. Zanosisz przekaz, dostajesz pozwolenie na ZAKUP broni (taka kartka z
pieczatka).



Promesa na zakup broni a nie pozwolenia. Poza tym jest wazna przez
okreslony czas. Jak nie kupisz w terminie to cala procedura zaczyna
sie od nowa.

Cytat:16. Masz 2 tygodnie na zakup broni.



To zalezy na jaki okres jest wystawiona. Ja np. mialem na 6 miesiecy.

Cytat:17. Idziesz na komende z rachunkiem (uwazaj! - bron musi miec homologacje!!!)
i z giwera.



Bron nie musi miec homologacji. Musi byc kupiona u sprzedawcy ktory ma
koncesje na sprzedaz broni. Jesli kupisz gdzie indziej to popelniasz
przestepstwo. Nie mowiac o tym ze taka bron policja ci skonfiskuje a
ty utracisz praktycznie dozywotnio szanse na uzyskanie pozwolenia.

Cytat:18. Dostakesz piekna czerwona ksiazeczke z napisem (POZWOLENIE NA BRON) :)))



A ja mialem zielona a teraz niebieska :P

Cytat:

Proste, nieprawdaz ???
Jak juz masz pozwolenie to po calym tym bieganiu odechciewa Ci sie strzelac



Teraz juz chyba rozumiesz czemu prawie 100 procent markerow w Polsce
jest wedlug prawa posiadane nielegalnie.

Zdrowko

Maciek 'Babcia' Dobosz
Warszawski Klub Paintballowy "Ranger"
Banshee RT (dawniej RangerII)
N.A.S.K. Nieudolny Administrator Sieci Komputerowej
http://www.jewish.org.pl/paintball/

Ile biora adwokaci ?

Uzytkownik "Dariusz":
 Chcialem pokazac, ze aby w przyszlosci moc zarabiac taka kase trzeba

Cytat:| sie wczesniej naprawde solidnie napracowac.

Ale zamiast to pokazac to sie jedynie osmieszyles.
Na przecietnej filologii studenci na rok maja do przeczytania 100 lektur
i do bieglego pamietania tresci na egzaminie.
| To nie jest tak, ze zostaje
| sie ot tak prawnikiem i juz kasa leci z nieba.
| Prawnikiem zostaje sie od tak. Konczy sie latwe studia i sie szuka
pracy.
| | Duzo powinien zarabiac ten kto duzo pracuje. A na studiach
prawniczych (i
| po nich tez) trzeba pracowac naprawde duzo.
Kolego, studia prawnicze sa naprawde jedne z najlatwiejszych.
Kiedys i teraz byla taka moda, ze jak ktos nie mial szczegolnych
zainteresowan to szedl na prawo i teraz tez tak jest.



    Nie ma zwiazku miedzy "trudnoscia" studiów a zarobkami, bo wlasnie 5 %
moze 10 % absolwentów jest adwokatami, czy notariuszami i zarabia godziwe
pieniadze, choc czasami reprezentuje marny poziom merytoryczny, a swietni
prawnicy zasilaja uczelnie, urzedy skarbowe i sady za marne grosze.
Wynagrodzenie ( a wlasciwie honorarium ) nie jest "nagroda" za studia,
chocby sie przeczytalo wszystkie komentarze. Ja równiez osobiscie (juz z
perspektywy czasu) uwazam, ze studia prawnicze do "ciezkich" nie naleza i
patrze na nie jak na mature, której chyba kazdy sie boi, a po niej mówi
"spoko bylo". Prawdziwa "szkola" zaczyna sie po studiach. W moim wypadku
patron powiedzial najpierw praca potem zabawa i musialem odbyc aplikacje
sedziowska by starac sie o adwokacka. Wtenczas przygotowujac sie do egzaminu
koncowego zdalem sobie sprawe, jak liche sa te studia i jak niewiele od nas
wymagali - same podstawy, ogólne zasady. Po przeczytaniu wszystkich (!)
orzeczen SN z karnego a przed lektura z izby cywilnej i adm- ubz.spol.
wszystkie kozy i owce z kpcu staly sie blahostka. Zrozumialem, ze mgr prawa
to tylko dobrze zapowiadajacy sie material na prawnika i nic wiecej. Teraz
jestem wdzieczny patronowi, bo jak teraz widze, poziom aplikacji adwokackiej
nie uzasadnia w zaden sposób pózniejszych "stawek za uslugi".

Cytat:Zatem szansa dla prawnikow, skoro adwokatow tak niewielu,
a absolwentow prawo sa dziesiatki tysiecy
to otwarta sciezka sa uslugi
paraprawne
wlasnie to pisanie podan, pism do urzedow, zyciorysow, listow
motywacyjnych itd itd.
Przeszukiwanie baz danych z orzecznictwem, wydruki, komentarze
Wzory umow kupna samochodu, domu, czegokolwiek.
| to wszystko do czego nie jest potrzebna licencja adwokacka.
Na tym mozna zarobic na nowego mercedesa i apartament na Majorce.



    Niestety nie. Tzw. "drobnica" nie pozwala nawet na utrzymanie
kancelarii. Gdyby przychodzilo co najmniej 10 klientów dziennie i zlecaliby

kultura prawna w Polsce jest inna i sa dni, ze takich klientów nie ma  w
ogóle nawet przez kilka dni ( np. wola uzyskac porade na pl.soc.prawo).
Dlatego niezbedna jest do obslugi choc jedna porzadna firma ( najlepiej
bank), co daje pewny staly dochód, zazwyczaj pokrywajacy koszty wlasne. A do
tego potrzebny jest co najmniej papier radcy prawnego.

żegnajcie drodzy żegnajcie

Cytat:O ile pójdziesz do najbliższego Job Center, i Home Office w celu uzyskania raz ofert, dwa NIN (National Insurance Number).
Z takim numerkiem płaca za godzinę to minimum 4,5 funta, ubezpieczenie, i najważniejsze- stajesz się pracownikiem legalnym.
Mnie formalności zajęły miesiąc, a tak naprawdę niewiele miałam do roboty.
Opłacony podatek, który przy NIN na samym początku jest dośc wysoki, po powrocie możesz odzyskać, więc i tego się nie bój.


sorry ale nin i home office to nie załatwia się dopiero po podjęciu pracy
"Kiedy należy się rejestrować?

Wniosek o rejestrację w ramach Programu Rejestracji Pracowników należy złożyć natychmiast po podjęciu nowej pracy. Jeżeli dana osoba nie złoży wniosku w ciągu miesiąca od podjęcia zatrudnienia, po upłynięciu tego terminu, zatrudnienie stanie się nielegalne. Zatrudnienie będzie nielegalne do momentu wydania zaświadczenia o rejestracji. Może zatem wystąpić konieczność przerwania zatrudnienia.
W jaki sposób należy złożyć wniosek?

Należy wypełnić formularz wniosku WRS (Program Rejestracji Pracowników), podając nazwisko, adres, datę urodzenia, obywatelstwo oraz szczegółowe dane dotyczące zatrudnienia. W celu uzyskania formularza wniosku lub informacji, można zatelefonować pod numer: 08705 210 224 bądź odwiedzić strony: www.ind.homeoffice.gov.uk lub www.workingintheuk.gov.uk

W przypadku składania wniosku po raz pierwszy, razem z wnioskiem należy przesłać:
pismo od pracodawcy potwierdzające fakt zatrudnienia;
dwa zdjęcia paszportowe;
paszport lub dowód osobisty;
opłatę w wysokości £70."
"Każdy pracownik w Wielkiej Brytanii powinien posiadać swój własny jednorazowo nadany National Insurance Numer (odpowiednik polskiego Numeru Identyfikacji Podatkowej- NIP-u) zwanego w skrócie NIN. Przyznawaniem NIN zajmuje się Department of Work And Pensions, czyli Departament Pracy i Emerytur. Numer ten służy do rejestracji podatnika w systemie ubezpieczeń socjalnych i systemie podatkowym, co w konsekwencji daje prawo do zasiłku, emerytury, macierzyńskiego itd. National Insurance to składka odprowadzana przez pracodawcę lub pracownika do urzędu skarbowego w Wielkiej Brytanii. Dopóki pracownik nie posiada NIN zobowiązany jest do płacenia najwyższego podatku. Posiadanie NIN jest wiec w interesie pracownika.
Numer składa się z 2 liter, 6 cyfr i jednej litery na końcu: np. AB 123456 D
Jak otrzymać NIN?

Tymczasowy numer

Jeśli dopiero zaczynacie prace i nie posiadacie stałego NIN informujecie o tym pracodawcę, który ma prawo dać wam tymczasowy NIN. Jeśli przyjeżdżacie do pracy na krótki okres (około 2 miesiące) możecie otrzymać jedynie tymczasowy NIN. Od pracodawcy zależy długość czasu, podczas którego możecie pracować posiadając tylko tymczasowy NIN. Jednak tymczasowy NIN nie upoważnia do płacenia niższych składek.

Wzór tymczasowego NIN to:
TN DD MM YY M or F
TN= Temporary(tymczasowy) Number
DD MM YY= data urodzin (dzień, miesiąc, rok)
M or F=plec, M-mezczyzna; F-kobieta
Np. Tymczasowy numer dla kobiety urodzonej 25 lipca 1981 roku: TN 25 07 81 F
Stały numer

Aby ubiegać się o stały NIN należy zgłosić się do Job centre lub Social Security Office, prosząc o numer telefonu, pod który trzeba zadzwonić by umówić się na rozmowę (interview). Numer w Edynburgu to: 01314563322. Trzeba być przygotowanym by już w rozmowie telefonicznej odpowiedzieć na dosyć szczegółowe pytania typu: imię, nazwisko, narodowość, miejsce zamieszkania w Wielkiej Brytanii, nazwę i adres pracodawcy, od kiedy jesteś w UK, od kiedy pracujesz, czy pracowałeś wcześniej w UK, gdzie mieszkałeś, jak długo zamierzasz zostać w Wielkiej Brytanii itp. Następnie wyznaczony jest termin rozmowy i podane informacje dotyczące dokumentów, jakie trzeba wziaść ze sobą. Warto podkreślić, ze dokumenty powinny być oryginałami, ponieważ kopie sa nieuwzględniane. Na szczęście nie trzeba ich nigdzie wysyłać, ponieważ urzędnik zrobi ich kopie na miejscu. Do potrzebnych dokumentów należą:
paszport lub dowód;
dokument potwierdzający zatrudnienie (może to być list od pracodawcy, umowa o prace, odcinki wypłat - payslips);
dokument potwierdzający miejsce zamieszkania, czyli np. umowa wynajmu (jeżeli umowa nie jest podpisana na nas tylko na inna osobę mieszkającą w domu, osoba, na którą jest mieszkanie, może napisać list, że pan XXX mieszka w tym mieszkaniu i wtedy pokazujemy ten list razem z umową z agencją/landlordem), rachunek - utility bill, bank statement, dokumenty z Home Office;
dokument stwierdzający statut studenta (jeśli studiujecie);
jeśli nie posiadacie któregoś z wyżej wymienionych dokumentów, warto dostarczyć prawo jazdy lub inne dokumenty mogące potwierdzić tożsamość (przetłumaczone na j. angielski)."

13. Ulga za zakup kasy fiskalnej.

Ulga w podatku vat za zakup kasy fiskalnej

Podatnicy, którzy rozpoczną ewidencjonowanie przychodów ze sprzedaży (i jednocześnie kwot podatku należnego od tej sprzedaży) w obowiązujących terminach, mogą odliczyć od podatku należnego kwotę wydatkowaną na zakup każdej z kas rejestrujących zgłoszonych na dzień rozpoczęcia (powstania obowiązku) ewidencjonowania w wysokości 50 % jej ceny zakupu (bez podatku), nie więcej jednak niż 2 500 zł.

Prawo do zwrotu części wydanych kwot mają również podatnicy, którzy z podatku są zwolnieni - ze względu na wysokość obrotów lub ze względu na prowadzenie sprzedaży zwolnionej. Ci podatnicy, po złożeniu pisemnego wniosku do naczelnika urzędu skarbowego otrzymają zwrot odpowiedniej kwoty na swój rachunek bankowy - urząd skarbowy ma na zwrot do 25 dni od daty złożenia wniosku.

Korzystanie z prawa do odliczenia (zwrotu) obwarowane jest wieloma warunkami.

* Podatnicy niekorzystający ze zwolnienia w podatku VAT

Dla tych podatników warunki są następujące:

a) złożenie do naczelnika właściwego urzędu skarbowego przed terminem rozpoczęcia ewidencjonowania pisemnego zgłoszenia o liczbie kas i miejscu (adresie) ich użytkowania, które podatnik zamierza stosować;

b) rozpoczęcie ewidencjonowania w terminie przez co najmniej 1/5 zgłoszonych kas (jeżeli podatnik w wyniku utraty lub braku zwolnienia będzie musi zainstalować więcej kas fiskalnych, może instalować je „na raty” - nie mniej jednak niż 1/5 obowiązującej ilości co miesiąc);

c) stosowanie kas spełniających kryteria i warunki techniczne określone w odpowiednim rozporządzeniu;

d) posiadanie dowodu zapłaty należności za kasę, której dotyczy odliczenie;

e) dołączenie do deklaracji podatkowej w której rozpoczyna odliczanie ulgi z tytułu zakupu kasy rejestrującej kserokopii faktury potwierdzającej nabycie kasy.

* Podatnicy korzystający ze zwolnienia w podatku VAT

Dla podatników zwolnionych warunki są takie same, jak dla podatników czynnych, jednak do uzyskania zwrotu konieczne jest złożenie pisemnego wniosku, który będzie zawierał co najmniej:

a) imię i nazwisko lub nazwę firmy;

b) dane adresowe;

c) NIP;

d) dane określające imię i nazwisko lub nazwę podmiotu świadczącego usługi serwisowe, który dokonał fiskalizacji kasy rejestrującej;

e) dołączony oryginał faktury potwierdzającej zakup kasy rejestrującej wraz z dowodem zapłaty całej należności za kasę rejestrującą;

Taksówkarze dodatkowo dołączają informację o numerze licencji taksówkarskiej, numerze rejestracyjnym i bocznym taksówki, w której zainstalowano kasę oraz fotokopię świadectwa przeprowadzonej legalizacji taksometru współpracującego z kasą o przeznaczeniu specjalnym.

O szczegóły związane z odliczeniem i procedurach, które koniecznie trzeba zachować aby nie utracić swoich praw i nie naruszyć przepisów najlepiej zapytać dostawcę kasy - pomoże z pewnością przy wypełnianiu dokumentów. Dobrzy sprzedawcy posiadają najczęściej również stosowane wzory pism i zawiadomień.

Po instalacji i fiskalizacji kasy przez upoważniony serwis (najczęściej prowadzą go sprzedawcy kas) należy zgłosić kasę w terminie 7 dni od dnia jej fiskalizacji do naczelnika urzędu skarbowego. Ten nada numer ewidencyjny kasy, który trzeba nanieść w sposób trwały na obudowę kasy fiskalnej.

Ważne przepisy:

- Ustawa z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (art. 111)

- Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 4 lipca 2002 r. w sprawie kryteriów i warunków technicznych, którym muszą odpowiadać kasy rejestrujące, oraz warunków stosowania tych kas przez podatników

- Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 marca 2006 r. w sprawie kas rejestrujących

Informacje o poradniku
Spis tematów

PN na dostawę części zamiennych do koparek

OGŁOSZENIE O PRZETARGU NIEOGRANICZONYM NA DOSTAWĘ CZĘŚCI ZAMIENNYCH DO KOPAREK
1. Zamawiający: JEDNOSTKA WOJSKOWA 1946, 50-984 WROCŁAW, ul. Poznańska 58; telefon: 071/7663832, 071/7663425, 071/7663702
2. Tryb udzielenia zamówienia: PRZETARG NIEOGRANICZONY na podstawie art. 10 ust.1 i art.39 ustawy prawo zamówień publicznych ( t.j.Dz. U z 2007r. nr 223 poz. 1655 z późn. zm).
3. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.army.mil.pl.
SIWZ można odebrać osobiście w siedzibie Zamawiającego Wrocław ul. Poznańska 58 bud. 13 pok. 13 lub 18. lub za pośrednictwem poczty. Opłata za siwz 8,40 zł. przy odbiorze w siedzibie Zamawiającego (kasa czynna od poniedziałku do piątku od 11.00 do 13.00) lub za zaliczeniem pocztowym 14,00 zł. Prośby o przesłanie siwz proszę kierować na fax nr 071/7663701.
4. Określenie przedmiotu zamówienia: DOSTAWA CZĘŚCI ZAMIENNYCH DO KOPAREK
nr sprawy: TECHN/334/2008, KOD CPV: 29526400-6, 34312300-0, 39241300-3 (nazwa wg Wspólnego Słownika Zamówień – (części zamienne do uniwersalnej maszyny inżynieryjnej UMI9.50, spycharko-ładowarki SŁ-34 i koparki - 407).Nie dopuszcza się składania ofert częściowych. Zamawiający nie przewiduje składania ofert wariantowych oraz zamówień uzupełniających.
5. Termin wykonania zamówienia: do 30.11.2008r.
6. W przetargu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy nie są wykluczeni na podstawie art. 24, oraz złożą wraz z ofertą następujące oświadczenia i dokumenty:
6.1.1. wypełniony formularz ofertowy (wg załącznika nr 1 siwz)
6.1.2. oświadczenie określone w art. 22 ust.1 ustawy o zamówieniach publicznych (wg wzoru zawartego w załączniku nr 2);
6.1.3. aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
6.1.4. aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub, że uzyskał zgodę na zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
6.1.5. aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego , że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne lub społeczne, lub, że uzyskał zgodę na zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;;
6.1.6. aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważne zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy – wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
6.1.7. aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy - wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (zgodnie z przepisami o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary);
6.1.8. dowód wniesienia wadium;
6.1.9. pełnomocnictwo - w przypadku podmiotów występujących wspólnie (spółka cywilna, konsorcjum);
8. wadium na całość przedmiotu zamówienia w wysokości 3 000,00 zł (słownie: trzy tysiące złotych 00/100).
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie przebiegać na podstawie listy dokumentów, jakie wykonawca ma obowiązek przedłożyć w swojej ofercie. Spełnianie powyższych warunków Zamawiający będzie oceniał według formuły spełnia/nie spełnia na podstawie załączonych do oferty oświadczeń i dokumentów.
9. Kryterium oceny ofert stanowi cena brutto przedmiotu zamówienia – znaczenie 100%.
10. Termin składania ofert upływa dnia 02.10.2008r. o godz. 9.00. Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego w kancelarii jawnej: pok. 113, bud. 13. Otwarcie ofert nastąpi dnia 02.10.2008r o godz. 10.00 w siedzibie Zamawiającego pok. nr 213 bud. 13.
11. Termin związania złożoną ofertą przez okres 60 dni od dnia składania ofert.
12. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
13. Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.
14. Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
15. Ogłoszenie zostało przekazane 18.08.2008r do Urzędu Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich,..
16. Zamawiający będzie porozumiewał się z wykonawcami na piśmie. Oświadczenia, wnioski zawiadomienia przekazane za pomocą faksu będą uznane za złożone w terminie, jeżeli ich treść dotrze do adresata przed upływem terminu i zostanie niezwłocznie potwierdzona pismem.
DOWÓDCA

płk mgr inż Sławomir ŁACH

"Negatywna" popularność

Poseł Tadeusz Tomaszewski zwrócił się z uprzejmą prośbą do Prezesa Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Razem – Strzeszyn” jako członek tej spółdzielni o pisemne wyjaśnienie następujących spraw:

- nabycie gruntów przez spółdzielnie;
- lustrację spółdzielni a opisaną sytuację w artykule ( prośba o kserokopię protokołu lustracyjnego );
- kontrola spółdzielni przez różne instytucje publiczne ( prośba podania daty kontroli, instytucji kontrolujących i przedmiotu kontroli oraz ewentualnego wniosku i zalecenia pokontrolnego );
- badanie sprawozdań finansowych spółdzielni przez biegłych rewindentów;
- uchwały walnego zgromadzenia członków w sprawie budowy mieszkań jednorodzinnych przy ulicy Juwenalisa w Poznaniu dla członków spółdzielni;
- uchwały Zarządu spółdzielni w sprawie „remontu” według gazety mieszkań oddawanych do użytku ( podniesienie standardu );
- korzystanie w działalności spółdzielni ze środków publicznych ( kredyty, dotacje );
- płacenie podatków przez spółdzielnie;
- budowa domków – sytuacja prawna – uchwały władz spółdzielni, status prawny domków po ich oddaniu do użytku ( wysokość zaliczek na poczet wkładu budowlanego );
- czy jako członek spółdzielni pełnił funkcję w organach spółdzielni ( Zarząd, Rada Nadzorcza )

Oto treść pisma jaką otrzymał Pan Poseł od Spółdzielni Mieszkaniowej Lokatorsko – Własnościowej „Razem Strzeszyn” w odpowiedzi:

Cytat:Ustosunkowując się do Pana pisma uprzejmie informujemy, iż zgodnie z ustaleniami organów Spółdzielni Mieszkaniowej „Razem – Strzeszyn” Zarząd nie może dokumentów Spółdzielni wydawać poza siedzibę. Oczywiście nie ma przeszkód, aby każdy z członków Spółdzielni nie mógł zapoznać się z nimi na miejscu (...)
Oświadczamy więc, że spółdzielnia przez cały okres swej działalności a wiec od 1991 roku nigdy nie korzystała z jakichkolwiek środków publicznych. Nie otrzymaliśmy więc żadnych dotacji, ulg podatkowych czy jakichkolwiek preferencyjnych kredytów. Grunty będące aktualnie w dyspozycji Spółdzielni były w całości kupione na normalnych zasadach kupna – sprzedaży od poprzednich właścicieli.
Nadto informujemy, iż lustracja Spółdzielni została przeprowadzona zgodnie z obowiązującymi przepisami i zakończona protokołem lustracyjnym w grudniu 2003 roku.
Na przestrzeni działalności Spółdzielnia była kontrolowana przez Najwyższą Izbę Kontroli, Urząd Skarbowy, Urząd Kontroli Skarbowej oraz corocznie przez specjalnie powołanych do tego celu biegłych rewidentów księgowych. Protokoły z tych badań i kontroli znajdują się w aktach Spółdzielni.
Należy podkreślić, że pierwsze mieszkania zostały wybudowane przez Spółdzielnie dla swoich członków po prawie 12 letniej działalności Spółdzielni. Przez ten okres Spółdzielnia prowadziła aktywną działalność, aby zapewnić zgodnie ze statutem i przepisami Spółdzielni należytą pomoc dla swoich członków.
Wszystkie środki wypracowane przez Spółdzielnie zostały przeznaczone wyłącznie na działalność statutową Spółdzielni. Żadna z przeprowadzonych kontroli nie stwierdziła istotnych uchybień zarówno w działalności statutowej, podatkowej jak i inwestycyjnej.
Aktualnie Spółdzielnia Mieszkaniowa „Razem – Strzeszyn” jest w trakcie budowy domków jednorodzinnych. Domki te są więc własnością spółdzielni i nie podjęto jeszcze decyzji w sprawie przeniesienia ich własności na rzecz członków.
Z posiadanych przez Spółdzielnie dokumentów wynika, iż nie był i nie jest Pan członkiem organów naszej Spółdzielni.
Informujemy nadto, iż w oddanych do dyspozycji członków mieszkań Spółdzielnia nie przeprowadziła „remontu”, jest to informacja nieprawdziwa. Wzorem zaś innych Spółdzielni, co było i jest powszechną praktyką w przypadku, gdy mieszkanie zostało oddane do użytku nie w pełni wykończone wypłacono członkowi pewną kwotę będącą równowartością niewykończonych a przewidzianych podstawowych standardem robót.

Podpisano

Prezes Zarządu inż. Marian Sołyga oraz Wiceprezes Zarządu ds. członkowsko – organizacyjnych mgr Renata Frąckowiak



Oto ustosunkowanie sie Pana Posła w tej sprawie.

Pozdrawiam